diumenge, 3 de juliol del 2011

GORGUES DEL RIU CANALETES INFERIOR O BARRANC D'EN PIQUÉ

Diumenge 3 de Juliol del 2011

Avui cambiem totalment de zona i mirem cap al sud.Per fer el Canaletes cal anar a Horta de Sant Joan, sortim del poble en direcció Arnes i un cop agafem la carretera que va cap a aquest poble trobem una carretera a l'esquerra que es dirigeix cap a la zona d'acampada de la Franqueta, només d'agafar aquesta carretera de seguida surt una pista de terra per l'esquerra que seguirem.Aquesta pista baixa fins a creuar el riu i després puja per l'altra banda fins arribar a un parquing on hem d'aparcar, aquí deixem el cotxe.

En aquest punt travessem a peu un petit torrent que és el barranc de cubars(si volguessim fer el Cubars Inferior comença en aquest punt, de fet es veuen els dos primers salts des de l'aparcament).

Continuem caminant per un camí que puja i va a buscar la carena, el camí és molt marcat i en alguns punt fins i tot hi ha indicadors del barranc, deixem un camí a la dreta que serà el retorn i pujem fins a una mena de coll on a partir d'aquí comencem a baixar amb força fins al riu que ja veiem a baix.

Cal dir que el ràpel del Ventador que és el salt del començament del barranc està prohibit i per això cal baixar i començar el barranc just a la gorga de recepció d'aquest ràpel.

Comencem doncs en aquesta gorga molt bonica i transparent on es poden fer alguns salts, el barranc el fem sense arnès ni corda ja que a partir d'aquí es pot superar totes les dificultats fent petits salts, tobogans i alguna desgrimpada.Aquest descens tot i no tenir ràpel és d'una bellesa espectacular i té zones força divertides amb varis sifons, salts i fins i tot una zona fosca.

Un cop acabat el descens un camí indicat ens puja e uns 20 minuts al cotxe.

Cal dir que aquest descens està regulat per el parc natural dels Ports i cal demanar un permís a l'oficina de turisme de Horta de Sant Joan.(normalment t'el donen el mateix dia i no hi ha limit, es a dir que és força fàcil aconseguir-lo)

Vam fer el descens en J.Ibañez, la Mònica N., l'Anna, Xevi i 12 persones més que venien amb el grup d'en Roger.